Activision cumpără compania care a creat Candy Crush, pentru o sumă uriașă
Unul dintre cele mai mari nume din industria jocurilor video devine și mai mare. Activision Blizzard a anunțat că va cumpăra King Digital Entertainment, creatorul popularului Candy Crush Saga, contra unei sume de 5,9 miliarde de dolari.
Suma totală cheltuită pe mobile gaming va atinge, probabil, 29 de miliarde de dolari anul acesta, potrivit unui studiu efectuat de Digi-Capital. Până în 2018, se estimează că va ajunge la 45 de miliarde de dolari. „Industria jocurilor pe mobil reprezintă cea mai mare și rapidă oportunitate pentru divertismentul interactiv. Vom avea una dintre cele mai de succes companii din domeniu, iar echipele sale talentate vor asigura conținut grozav pentru noii clienți, în peste tot în lume”, a declarat Robert Kotick, CEO al Activision pentru CNET.
Fondată în 2003, King se bazează pe un model de afaceri freemium, ceea ce înseamnă că jocurile pot fi jucate gratuit, dar trebuie să plătești pentru funcționalități adiționale. Deși King are mai mult de 180 de jocuri sub tutelă, bijuteria coroanei este, fără doar și poate, Candy Crush Saga. E jucat de 158 de milioane de utilizatori zilnic, de mai mult de un miliard de ori. O parte din succes este, evident, datorat Facebook.
Lansat în platforma socială în aprilie 2012, Candy Crush a devenit rapid popular, ajutat și de lansarea în versiunea de aplicație pentru iOS și Android, în noiembrie și decembrie. La un an după lansare, a depășit flagshipul rivalului Zygna, FarmVille 2, pe Facebook și a devenit cea mai descărcată aplicație pentru iOS în anul 2013.